RSS

Australiskt kvaitetsevent.

03 Feb

PSX_20180126_202907-1196x675

Denna vecka har jag inte loggat en enda burk. Och, det är inget som stör mig. Jag vet dock att det skulle störa andra enormt. Men, så är ju var och en som den vill vara. Förra veckan däremot var det lite som förr, i alla fall fredag och lördag. Och, då menar jag inte antal loggar och den typen av tjafs. Jag menar att det var som det var förr, när jag var ensam. Detta kanske tål att förklaras. Ett tag så var jag tämligen ensam om att lägga ut nya burkar. Folk hade väl inte tid. De hade väl fullt upp med att jaga FTF på mina burkar, vad vet jag. Jag fick i alla fall en del loggar. I dem stod det hur de, via denna FTF-jakt träffade både de ena som den andra geocacharen, delad etta, två eller som något annat. Jag var aldrig med. Jag träffade endast de jag redan kände.Jag var ju inte på så många FTF-jakter. Det var ju mina burkar man letade efter. Detta tyckte jag var lite trist. Jag ville ju också träffa lite andra geocachare. Och, tilläggas skall att det på de tiden knappt fanns några event över huvud taget. tilläggas skall också att man inte kastade iväg en skryt-FTF-logg direkt med telefonen. Det var inte så utbrett då att ha den typen av direktuppkoppling. Det kostade för övrigt 3500;. i internetuppkoppling att vara online för jämnan. (lätt överdrivet) Men, det fanns en spänning i det, om burken skulle vara loggad eller ej. Folk åkte på ologgade burkar, och träffade varandra. Så är det inte numera.

PSX_20180126_202934-1196x675
PSX_20180126_203031-1196x1287Det var väl det som gjorde att man arrangerade ett antal event. Det var ett sätt att träffas på. Det var ett sätt för nya att komma in i gemenskapen. Det vill säga, om den som arrangerade eventet hade vett nog att ta hand om det nya. Men, är man bara sugen på egen FTF så blir det svårt. På mina event var det dock mest andra som fick FTF. Det har väl inte hänt, med något undantag att någon släppt burk när de inte varit arrangör själva.

Bilden ovan visar Bilprovningen. Min bil skulle besiktas. Den är loggbar med en TB-kod på bakrutan. Den kallas för Helikoptern. Namnet är en produkt av den gemenskap vi en gång i tiden hade. en gemenskap som totalt dött ut. För, innan jag besiktade så loggade jag en burk i närheten av Bilprovningen. Efter att min bil besiktats, och faktiskt blivit godkänd så for jag iväg på ett event i Katrineholm. Det verkade som om besiktningsmannen var lika chockad som jag över att den blev godkänd. Hur som helst så for jag mot Katrineholm. Och, tanken av att logga en traditionell samt något i Östergötlands län. en tankevurpa gjorde att jag inte insåg att jag redan klarat den bedriften. Men, på väg mot eventet så loggade jag några traddar i Katrineholm. Efter eventet var det tänkt att jag skulle göra ett snabbt besök på ett annat event, i Norrköping. Men, när det publicerades en multi i samband med eventet i Katrineholm samtidigt som den som arrangerade eventet i Norrköping valde att publicera en tradd – innan sitt event så var valet inte så svårt. Jag väljer multin tillsammans med de andra eventdeltagarna, som stockholmarna säger – alla dar i veckan. (ett antagande som  inte har vetenskaplig grund så det knappast förkommer den typen av dilemma alla dagar i veckan.)

PSX_20180126_204845-1196x1223

Efter multin så var vi tre som skulle ner till eventet i Norrköping. Jag åkte själv förstås, och de två andra åkte i en annan bil. ja, det fanns en till som skulle dit, men hon avvek lite tidigare. Jag hann precis innan eventet var slut, med en minut och tio sekunder till godo. Jag antog ett de andra var före mig men det visade sig vara fel. De kom några minuter senare. Men, alla var ju kvar, så loggningen var ju aldrig i fara.
Efter min snabba visit å eventet så var det dags att åka hem. Detta var en bra geocachingdag – trots att jag gjorde allt ensam. Fast, huvudmålet var ju trots allt att besikta bilen. Och, med detta resultat så var det ju en ganska bra sak. (nej, huvudmålet var inte korven på Biltema denna dag)

De där eventen hade något med Australien att göra. Varför vet jag inte riktigt. Det har jag inte brytt mig om att ta reda på. Att det handlar om att få en så kallad souvenir, det vet jag. Men, inte gör man väl ett event i Norrköping, enbart för statistik eller souvenir? Det ska ju vara kvalitet på det som gör i den staden numera har jag fått erfara.


Tomten på tomten 
Nya Djulö Rastplats 
Djulö skola
Australia Day 2018 – Katrineholm
Djulöbadet – Multi
Australia Day 2018

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 03 februari 2018 i Uncategorized

 

Lämna en kommentar